Όλοι θέλουμε το παιδί μας έξυπνο. Τι παραγωγικό μπορούμε να κάνουμε προς αυτή τη κατεύθυνση; Να γίνουμε συναισθηματικές γέφυρες που θα το κατευθύνουν από την ασφάλεια του σπιτιού, σε χώρους άθλησης! Αθλητικά προγράμματα για παιδιά, αξία σταθερή, αξία ανεκτίμητη. Για την υγεία, την εικόνα του σώματος, την αλληλεπίδραση και κοινωνικότητα, την αυτοπεποίθηση, την εξυπνάδα, τη μνήμη, τη συγκέντρωση προσοχής, την ποιότητα στην κίνηση, την αποτελεσματική διαχείριση μικρών ή μεγάλων κρίσεων, τη δια βίου άσκηση. Ένα σωρό ευεργετήματα που, στην πορεία, θεμελιώνουν προσωπικότητες, στηρίζουν μαθητές, ενισχύουν ή πλάθουν χαρακτήρες, χτίζουν κοινωνίες ολόκληρες. Για το λόγο αυτό, οι εκπαιδευτικά προηγμένες χώρες δίνουν μεγάλη έμφαση στη ψυχοκινητική αγωγή που είναι το όχημα που οδηγεί αυτές τις ηλικίες σε συνθήκες συνεργασίας, χαράς και επιτυχίας.
Η Ανάπτυξη των βασικών δεξιοτήτων κίνησης είναι ιδιαίτερα σημαντική για τα παιδιά ηλικίας 3 έως 10 χρόνων
Ποτέ ένα παιδί δεν είναι μικρό για να προκληθεί κινητικά. Η τροφοδότηση κινητικών εμπειριών μπορεί να ξεκινήσει από την μαγική ώρα στήριξης στα δυο πόδια (12 μηνών) αλλά ίσως και λίγο πιο πριν στο σπίτι με πρόχειρες συνθήκες κινητικών προκλήσεων αλλά ταυτόχρονα και ασφάλειας. Θα πρέπει να γίνει γνωστό ότι οι γονείς που ενθαρρύνουν τα παιδιά τους να συμμετέχουν σε αθλητικά προγράμματα από τη προσχολική κιόλας ηλικία δεν έχουν μόνο ένα ακόμα σύμμαχο αντί της καθιστικής ζωής που επιβάλλει το video gaming αλλά και ενισχύουν τη γνωστική τους ανάπτυξη και τις μελλοντικές μαθησιακές τους ικανότητες, αφού ο βαθμός στον οποίο το παιδί αναπτύσσει τις δεξιότητες αλφαβητισμού και γλώσσας σχετίζεται με την εξέλιξη των βασικών δεξιοτήτων κίνησης. Και όλα αυτά, επειδή το σώμα μας είναι ο πρώτος δάσκαλος του εγκεφάλου μας. Καθώς κινείται το σώμα, ο εγκέφαλος καταγράφει όλες τις κινητικές εμπειρίες και είναι απασχολημένος ώστε να χτίσει τις δικές του υποδομές δημιουργώντας σημαντικές συνδέσεις (συνάψεις) που καθορίζουν το πώς προσλαμβάνεται και πώς ερμηνεύεται η νέα πληροφορία. Το καθετί που αντιλαμβάνεται το παιδί με το σώμα του δημιουργεί τις πρώτες του σημαντικές εμπειρίες που καθορίζουν την ανάπτυξή του. Όσο πιο πολλές είναι, τόσο πιο μεγάλη και η αλληλεπίδραση με τον εγκέφαλο και άρα τόσο πιο πολλές οι πληροφορίες που αποθηκεύονται στη μνήμη του.
Χωρίς αμφιβολία, η κατάκτηση των βασικών δεξιοτήτων κίνησης στην αρχή και πιο σύνθετων αργότερα είναι απαραίτητη, επειδή διεγείρουν την ανάπτυξη του εγκεφάλου του παιδιού.
Για τις πρώτες αναπτυξιακές ηλικίες και όχι μόνο, η επιτυχία στα προπονητικά προγράμματα είναι απολύτως συνδεδεμένη με τον προπονητή-εμψυχωτή. Πόσα όπλα θα βγάλει από τη φαρέτρα του ο εμψυχωτής; Πόσο εύστοχα θα παρουσιάσει το πρόγραμμά του, ώστε να προσδοκά τη μέγιστη ανταπόκριση; Πόσα ψυχοκινητικά στοιχεία θα προσαρμόσει στο μείγμα του μαθήματός του; Πόσο θα θυμάται την ηλικία των παιδιών πριν βγάλει ένα ημερήσιο πρόγραμμα; Πόση εμπιστοσύνη θα εμπνεύσει στους γονείς, ώστε να του εμπιστευθούν ότι πολυτιμότερο έχουν, το παιδί τους;
Κίνηση και παιδί. Διευκολύνει ζωές, θεμελιώνει αξίες. Τα κάνει πιο έξυπνα!