logo volleon

 

phoenix-radio

Συναισθάνομαι Παίζοντας

H μέθοδος Συναισθάνομαι Παίζοντας είναι μια καινοτόμος ψυχοκινητική - εικαστική αλληλένδετη δράση προσεκτικά δομημένη που περιλαμβάνει και προσφέρει στα παιδιά ηλικίας 2-4,5 ετών μοναδικές κινητικές εμπειρίες μέσω πρωτότυπων δραστηριοτήτων και παιχνιδιών, αλλά και τη χαρά της δημιουργίας μέσα από το παιχνίδι και την ενασχόληση με ποικίλα εικαστικά υλικά. Aνταποκρίνεται τόσο στην κινητική και γνωστική τους ανάπτυξη, όσο και στο συναισθηματικό και κοινωνικό κομμάτι της προσωπικότητάς τους.


Τα παιδιά από τον πρώτο κιόλας χρόνο της ζωής τους αναπτύσσουν τα κινητικά τους πρότυπα. Οι ακούσιες - αντανακλαστικές κινήσεις εξελίσσονται σε εκούσιες και πιο εξειδικευμένες. Μέσα από το πρόγραμμα Συναισθάνομαι Παίζοντας δίνονται όλα τα ερεθίσματα έτσι ώστε τα παιδιά να φτάσουν στο μέγιστο των δυνατοτήτων τους. Το σώμα, το μυαλό και οι αισθήσεις τους συνεργάζονται απόλυτα και παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο με στόχο τη βελτίωση του συντονισμού του σώματος, της ισορροπίας, της αδρής και λεπτής κινητικότητας, του προσανατολισμού στο χώρο, τη οπτικής και ακουστικής αντίληψης, της συγκέντρωσης, της μνήμης, της κριτικής σκέψης, της αυτοεκτίμησης, της αυτενέργειας, της συνύπαρξης, της συνεργασίας και της κοινωνικοποίησης.


Τα παιδιά ηλικίας 2 - 4,5 ετών, στην ηλικία που απευθύνεται το πρόγραμμα Συναισθάνομαι Παίζοντας, δεν είναι αρκετά ώριμα για να ακολουθήσουν κανόνες ή να λειτουργήσουν ομαδικά. Έτσι η συμμετοχή των γονιών μεγιστοποιεί τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Με την παρουσία του γονιού τα παιδιά νιώθουν ασφαλή, αποκτούν αυτοπεποίθηση και προετοιμάζονται ομαλά για την αυτόνομη συμμετοχή τους σε οργανωμένες δραστηριότητες και αθλήματα.

Στόχοι του προγράμματος είναι:

  • Να αλληλεπιδράσουν τα παιδιά με άλλα παιδιά, αλλά και με τους ενήλικες. Να επικοινωνήσουν μέσω μη λεκτικού παιχνιδιού κίνησης, ήχων και εικαστικών δημιουργιών.
  • Να λειτουργήσουν ομαδικά και συνεργατικά.
  • Να αναπτύξουν την πρωτοβουλία τους παίρνοντας μόνα τους αποφάσεις ή βρίσκοντας λύσεις. Να εστιάσουν την προσοχή τους σε ό,τι κάνουν βελτιώνοντας τη συγκέντρωσή τους.
  • Να μάθουν να εκφράζουν τα συναισθήματά τους δίνοντας όνομα στα κινητικά τους βιώματα και στις μνήμες που αποκτούν. Ας μη ξεχνάμε ότι οι εμπειρίες της πρώτης ηλικίας επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί ο εγκέφαλος.